Filtr cząstek stałych DPF/FAP
DPF - Diesel Particulate Filter lub FAP - Filtre a Particules).
Filtr cząstek stałych ma za zadanie usunięcie ze spalin szkodliwych dla środowiska cząstek stałych. Polega to na osadzeniu się cząstek w filtrze i stopniowym ich spalaniu. Same spaliny mają zbyt niską temperaturę (ok. 150 st.C) do wypalenia cząstek z filtra. Potrzebne jest zwiększenie tej temperatury do ok. 500 st.C. Uzyskuje się to przez dodanie wtórnego wtrysku w fazie rozprężenia. Powoduje to zwiększenie temperatury spalin poprzez dopalenie w cylindrze. Najczęstszym problemem w tym układzie jest ociekanie niespalonej ropy po ściankach cylindra do miski olejowej. Powoduje to wzrost poziomu oraz rozrzedzenie oleju. Traci on swoje właściwości, co w krótkim czasie doprowadzi do uszkodzenia jednostki napędzającej, lub jej osprzętu, najczęściej turbosprężarki.
- Fizyczny demontaż filtra DPF, FAP – filtr zostaje usunięty(fizycznie). Następuje rekonstrukcja zdemontowanego odcinka układu.
- Zmiana oprogramowania sterownika silnika , polegająca na usunięciu procedury dopalania spalin.
Zabieg jest całkowicie bezpieczny i eliminuje w 100% problemy z filtrem DPF, FAP.

Myślałem, że serwis DPF będzie trwał kilka dni – myliłem się!
Serwis wykonany w kilka godzin, tego samego dnia odebrałem auto.
Wszystko działa tak jak trzeba! Panowie znają się na robocie, POLECAM!
Obawiałem się czy auto bez FAP przejdzie kolejny przegląd, do czasu kiedy zobaczyłem efekt pracy Panów z BRK Tuning! Wszystko wygląda jak fabryczne! – fakt, cena robi swoje, ale w porównaniu do wymiany filtra na nowy nie ma co się zastanawiać!
Objeździłem kilka serwisów w różnych miejscach, ale dopiero w BRK tuning postawiono trafną diagnozę: zawalony filtr DPF/FAP. Ekspresowy serwis i spokój na zawsze!